Saturday, January 13, 2007

DEBUT

Debutul bolii a avut loc in perioada anilor cand fiind elev al unui liceu militar, m-am acomodat foarte greu la privatiunile

impuse. Departe de casa, de parinti, miscarea intr-un spatiu restrins, inconjurat de garduri pazite, imposibilitatea de a iesi in oras

cand doresti, executarea de activitati strict ordonate si impuse, sunt numai cateva din lucrurile pe care a trebuit sa le suport. Pe

acest fond a intervenit si stresul provocat de faptul ca un profesor, timp de 3 ani, in fiecare trimestru imi

punea note astfel incat eram tot timpul tinut in situatie de corijenta, pana in ultima ora a trimestrului, cind eram trecut.

Imaginati-va cat de mare era stresul in trimestrul trei, cand stiai ca daca vei ramane corijent era posibil sa fii exmatriculat din

liceu. Si venea ultima ora, cand eram de fiecare data promovat. Si cum am spus, in fiecare trimestru, in fiecare an picatura de

otrava imi era administrata. Pe acest fond, organismul nu a rezistat(aveam si o constitutie firava), si am dobandit boala Psoriazis.

La inceput am urmat tratamentul cu diferite unguente, solutii decapante. Leziunile se vindecau, insa dupa o perioada destul de

scurta, recidivau. Mai ales ca factorul stres era in permanenta prezent.

Dupa liceul militar a urmat scoala de ofiteri, unde stresul, privatiunile erau din ce in ce mai mari, iar eu trebuia sa le suport.

Dupa primul an de scoala de ofiteri, organismul nu mai raspundea satisfacator la unguente, deja se ajunsese la obisnuinta si

dependenta. Am fost nevoit sa urmez un tratament cu raze ultraviolete. Dupa un an de tratament, bineinteles cu pauzele de

rigoare, in anul urmator, 1980, razele ultraviolete nu au mai avut efectul pe care l-au avut la inceput. Boala s-a extins pe toata

suprafata corpului, inclusiv pe cap. In aceasta situatie a trebuit sa urmez timp de doua luni sedinte cu raze PUVA. In urma

acestor sedinte leziunile s-au vindecat in proportie de 95% ramanand numai urmele locurilor unde au fost leziunile si cateva

puncte. In anul 1981 schimband mediul de viata, deci o parte din efectele stresante au disparut, boala nu a mai recidivat cu

aceeasi intensitate, astfel incat am putut reveni la tratamentul cu unguente, pe care l-am urmat aproximativ 2 ani.
 

No comments: